Clica aquí para leer en castellano

Un documental recuperat amb la finalitat de provocar un viatge en el temps i no poques reflexions.

Bon cop de falç, fiesta y locura en las elecciones de Junio de 1977 en Barcelona from Esteban J. Escobar on Vimeo.

Sinopsis

Esteban J. Escobar i Nadine Wanono amb el recolzament del Musèe de l’Homme i el Centre d’études, de recherches et de formation institutionnelles van arribar a Barcelona el juny de 1977 pocs dies abans de les primeres eleccions generals a Espanya, 41 anys després de les celebrades durant la 2a República, amb l’intenció de “realitzar una enquesta sociològica sobre el comportament d’una família típica espanyola acudint a les urnes després de quaranta anys de règim dictatorial”. Equipats amb un lleuger equip de vídeo Sony b/n amb cintes de 30 minuts i pesades bateries.
Es van allotjar a la Pensió Moderna del carrer Pelayo 40. El vídeo va ser substituït per una moderna càmera de S/8 que acceptava pel·lícules de mitja hora més en consonància amb el lloc. Durant el documental es succeeixen mítings, discussions rambleres, entrevistes, manifestacions i panoràmiques electorals. Entre aquest ventall de quadres, els discursos individuals enriqueixen la narració de l’autor i les cançons de La Trinca es sobreposen als discursos polítics mentre una gran família carregada d’humanitat desfila davant dels nostres ulls.

Visionats

Bon cop de falç es va visionar l’any 1978 a La Sorbonne de Paris, en una sessió patrocinada per Institut d’Estudis Catalans, posteriorment al Col·legi d’Arquitectes de Barcelona i en un parell de festivals francesos. Després va dormir fins l’any 1980 quan Pau Maragall el va projectar en una sessió privada a Barcelona.
Ha restat a l’oblit fins que fa dos anys Imma Manresa l’ha digitalitzat i l’hem pogut projectar recentment a la festa del 5è aniversari de la web sense nom. Finalment i en aquesta espacial ocasió el podem veure a VIMEO.

Publica “la web sense nom” por cortesia d’Esteban J. Escobar. © Esteban J. Escobar 1977
Especialment agraïts a Juan Carlos Usó

Castellano

Un documental recuperado con la finalidad de provocar un viaje en el tiempo i no pocas reflexiones.

Bon cop de falç, fiesta y locura en las elecciones de Junio de 1977 en Barcelona from Esteban J. Escobar on Vimeo.

Sinopsis

Esteban J. Escobar y Nadine Wanono con el apoyo del Musèe de l’Homme i el Centre d’études, de recherches et de formation institutionnelles llegaron a Barcelona en Junio de 1977 pocos dias antes de las primeras elecciones generales en España, 41 años después de les celebradas durante la 2ª República, con “la intención de realizar una encuesta sociológica sobre el comportamiento de una familia típica española acudiendo a les urnas después de cuarenta años de régimen dictatorial”, equipados con un vídeo Sony b/n con cintas de 30 minutos i pesadas baterías.
Se alojaron en la Pensión Moderna de la calle Pelayo 40. El vídeo fue substituido pronto por una moderna cámara de S/8 que aceptaba películas de media hora más en consonancia con el lugar. Durante el documental se suceden mítines, discusiones rambleras, entrevistes, manifestaciones y panorámicas electorales. Entre este abanico de cuadros, los discursos individuales enriquecen la narración del autor i les canciones de La Trinca se sobreponen a los discursos políticos mientras una gran familia cargada de humanidad desfila ante de nuestros ojos.

Visionados

“Bon cop de falç” se visionó el año 1978 en La Sorbonne de Paris, en una sesión patrocinada por el Institut d’Estudis Catalans, posteriormente en el Col·legi d’Arquitectes de Barcelona y en un par de festivales franceses. Después durmió hasta 1980 cuando Pau Maragall lo proyectó en una sesión privada en Barcelona.
Después quedó en el olvido hasta que hace dos años Imma Manresa lo ha digitalizado y hemos podido proyectarlo recientemente en la fiesta del 5º aniversario de “la web sense nom”. Finalmente podemos verlo en VIMEO.

Publica “la web sense nom” por cortesía de Esteban J. Escobar. © Esteban J. Escobar 1977
Especialmente agradecidos a Juan Carlos Usó